KMT - neuropedagógiai szemléletű mozgásfejlesztés

  1. Az alkalmazott fejlesztőeljárás a KMT
  2. A KMT egy pedagógiai fejlesztőeljárás. Célja a tanulással kapcsolatos készségek és képességek fejlesztése, az iskolai tanulmányi előmenetel segítése, támogatása illetve a tanulmányi előmenetellel kapcsolatos problémák megelőzésének elősegítése.
  3. A KMT nem orvosi, egészségügy, alternatív gyógyászati illetve nem is pszichoterápiás módszer. Nem várható tőle se ortopédiai, se neurológiai, se pszichiátriai betegségek, kórképek vagy zavarok meggyógyítása. Nem célja a mozgásszervi betegségek kezelése és nem célja testi, értelmi vagy érzelmi sérültek rehabilitációja. Nem azonos, nem egyenértékű és nem helyettesítheti se a konduktív pedagógiai, se a gyógypedagógiai, se az orvosi, se a természetgyógyászati, se a pszichoterápiás ellátást, valamint nem azonos, nem egyenértékű és nem helyettesítheti a gyógytornát és a gyógytestnevelést, illetve az itt konkrétan nem felsorolt de hasonló ellátásokat sem! Viszont az előbbiekben felsorolt és azokhoz hasonló területeken problémákkal küzdő gyermekeknél és felnőtteknél is alkalmazható lehet, ha alkalmazása nem kontraindikált.
  4. A KMT alkalmazása során a fejlesztő szakember felelőssége, hogy a KMT speciális módszertanát és alapelveit figyelembe véve állítsa össze és tanítsa be a fejlesztő mozgássorokat. Az ügyfél felelőssége: a fejlesztő szakember iránymutatásainak betartása; saját és/vagy gondozottja testi és lelki egészsége és jóléte; a saját és/vagy gondozottja fejlődése; döntés a KMT fejlesztésben való együttműködésről, vagy az együttműködés beszüntetéséről.
  5. A KMT fejlesztés eredményei nem garantálhatók és előre nem jósolhatók.
  6. A fejlesztést végző szakember :
    Végzettségeim:
    Az ezeket igazoló dokumentumokat, vagy ezek másolatát az ügyfél kérésére meg kell tudni mutatni!
  7. A KMT-vel történő egyéni fejlesztés során a fejlesztő folyamat hossza általában 10-15 találkozás, azaz 1 – 1,5 év, de előfordulnak hosszabb és rövidebb fejlesztő folyamatok is! A kislétszámú csoportos fejlesztés hossza lényegesen nem tér el ettől. A nagylétszámú csoportok fejlesztésének átlagos hossza 3-4 év, de lehetnek olyan gyerekek, akik a nagylétszámú csoportban hatékonyan nem fejleszthetők!
  8. A felmérés várható hossza: 2 óra
    kontrollok várható hossza: 1-1,5 óra.
  9. A KMT fejlesztés helyszínéről előzetessen telefonon egyeztetünk.
    Lehetséges az ügyfél otthonában vagy esetenként külső helyszínen.
  10. A lemondás feltételei:
  11. Az egyéni fejlesztés során a fejlesztő mozgássor gyakorlása általában 20-25 percet vesz igénybe. A fejlesztő mozgássort naponta egyszer, egy héten legalább öt napon kell gyakorolni, hogy eredményes legyen. A heti öt gyakorlásról az ügyfélnek kell gondoskodni!
  12. A kislétszámú csoportos fejlesztés során maximum 4 gyerek vesz részt egyszerre a fejlesztőfoglalkozáson. A heti öt gyakorlás ilyenkor is szükséges, ennek a biztosításáról a fejlesztő és az ügyfél egyedi megállapodást köt.
  13. A nagylétszámú csoportos fejlesztésen egyszerre vehet részt egy egész óvodai csoport, vagy iskolai osztály. Ilyenkor a fejlesztő program nincs személyre szabva. A heti 5 alkalom gyakorlás ilyenkor is szükséges, ennek biztosításáról a fejlesztő és az ügyfél egyedi megállapodást köt!
  14. Nem tekinthető KMT fejlesztésnek ha nincs meg a heti 5 alkalom gyakorlás és nem várható eredmény a KMT fejlesztéstől ha ennél kevesebb alkalommal kerül sor a gyakorlásra.

Javaslatok:

  • A mozgás legyen a nap része, alakítsunk ki a helyét a napirendben, mint a vacsora, vagy fürdés idejét.
  • A feladatok végzése során törekedjünk a játékosságra, de a pontos végrehajtás ne sérüljön.
  • A gyermek számára a dícséret sokkal motiválóbb! Emeljük ki amit jól csinált, segítsük, ami javítandó